Karşıyaka,Bayraklı,Buca,Çiğli Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin işbirliği ile 06 Mayıs 2024 tarihinde Yaşar Üniversiteisnde "Çocuk Edebiyatından Çocuğun İyilik Haline"sempozyumu gerçekleşmiştir.Sempozyumda,Prof Dr. Zeynep CİHANGİR ÇANKAYA "Kitapla sosyal duygusal becerilerin kazanılması"
Eğitimci-Yazar Nevzat Süer Sezgin ve Yazar Güzin Öztürk: Zor konuları çocuk edebiyatıyla anlatmanın değeri ve yazma süreci,
Uzman Psk. Pınar Fidancı: Çocuklar İçin İyileştirici Hikayeler Yazmak
Psk. Dan.Hayal Demirci: Bibliyoterapi
Psk. Dan.Ayben Demirkaya: Terapötik hikayelerin oyun terapisinde kullanılması sunumları yapılmış Öğlenden sonrası
Dr.Ezgi Denizel Güven-Psk.Dan.Ayfer Demirtaş: Çocuk Edebiyatı Aracılığıyla Çocuklarda Ölüm ve Yas Kavramının Çalışılması
Psk.Dan.Rana Bozkurt :Masallarla Psikolojik Sağlamlık
Psk.Dan.Ayben Demirkaya :Terapötik Hikayeler ve Duygusal Kas Yolculuğu
Hayal Demirci:Bibliyoterapi
Dr.İnci Güçer :Kitaplar Aracılığla Özgüven Çalışma
Celine Stamboli Rodrigues :Okul öncesinde PAL ile Sinir Sistemi Regülasyonu
Psk. Dan.Asena Acarayman :çocuk Edebiyatı ile P4C
atölye çalışmaları yapılarak tamamlanmıştır.
Aile Eğitimi Kitap Seti; alanında uzman 80'den fazla akademisyen ve eğitimcinin uzun uğraşlar sonucunda ortaya çıkardığı, toplam 53 kitaptan ve yaklaşık 500 videodan oluşan bir yardımcı kaynak kitap setidir.Aile Eğitimi Kitap seti 9 yetersizlik türü ve ailelerle ortak çalışma alanlarını konu alan toplam 10 setten oluşmaktadır. Bu setlerin isimleri; zihin yetersizliği, öğrenme güçlüğü, otizm spektrum bozukluğu, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, fiziksel yetersizlik, dil ve konuşma bozukluğu, duygu ve davranış bozukluğu, çoklu yetersizlikler ve ailelerle çalışmadır. Her bir kitap seti; 0-3 yaş, 4-6 yaş, birinci kademe/ilkokul, ikinci kademe/ortaokul, üçüncü kademe/ortaöğretim öğrencilerinin aileleri için ayrı ayrı hazırlanmıştır. Aynı zamanda tüm grupları ilgilendiren konular, ortak set olan "Özel Eğitimde Ailelerle Çalışma Seti"nde toplanmıştır.
2023-24 Yılı Yerel Hedefimiz "Sınır Koyma" ile ilgili Eğitim İçeriklerine linkten ulaşabilirsiniz.
İlçemiz Resmi/Özel Kurumlarımızdaki Müdür ve Müdür Yardımcılarına yönelik "Psikososyal Koruma, Önleme ve Krize Müdahale Hizmetleri ile Özel Eğitim Uygulamaları "konulu bilgilendirme toplantısını 14/03/2022 tarihinde gerçekleştirdik.
Öğrenme, en yalın anlamda bilginin kazanılması olarak tanımlanırsa, bireyin bilgiyi kazanırken zorlanması sonucunda ortaya çıkan sorunlara da öğrenme güçlüğü denebilir. Özgül öğrenme güçlüğü eğitim sistemiyle ilişkili bir kavram olduğundan ilköğretim döneminde belirtileri ortaya çıkmakta ve böylelikle tanı konulabilmektedir.
Disleksi, özgül öğrenme güçlüğünün alt tiplerindendir. Disleksi okuma yazma alanlarında yaşanan güçlüklere verilen isimdir ve nedeni henüz tam olarak bilinememektedir.
DİSLEKSİ BELİRTİLERİ NELERDİR?
DİSLEKSİ TEDAVİ EDİLEBİLİR Mİ?
Disleksi bir hastalık değildir ve tıbbi bir tedavisi de yoktur. En iyi tedavi yöntemi bireyin ihtiyacına uygun özel eğitim programlarının uygulanmasıdır. Ne kadar erken fark edilirse eğitime o kadar erken başlanabilir ve akranlarına yetişme hızı o kadar çabuk olur.
Öğrenme, en yalın anlamda bilginin kazanılması olarak tanımlanırsa, bireyin bilgiyi kazanırken zorlanması sonucunda ortaya çıkan sorunlara da öğrenme güçlüğü denebilir. Özgül öğrenme güçlüğü eğitim sistemiyle ilişkili bir kavram olduğundan ilköğretim döneminde belirtileri ortaya çıkmakta ve böylelikle tanı konulabilmektedir.
Disleksi, özgül öğrenme güçlüğünün alt tiplerindendir. Disleksi okuma yazma alanlarında yaşanan güçlüklere verilen isimdir ve nedeni henüz tam olarak bilinememektedir.
DİSLEKSİ BELİRTİLERİ NELERDİR?
DİSLEKSİ TEDAVİ EDİLEBİLİR Mİ?
Disleksi bir hastalık değildir ve tıbbi bir tedavisi de yoktur. En iyi tedavi yöntemi bireyin ihtiyacına uygun özel eğitim programlarının uygulanmasıdır. Ne kadar erken fark edilirse eğitime o kadar erken başlanabilir ve akranlarına yetişme hızı o kadar çabuk olur.